Důvody pro prodej firem jsou pro každého různé. Často jde například o to, že rodinná forma již nemá pokračovatele. V takovém případě můžete najít perfektního zájemce, který naváže na vaše vize a firmu převezme do zkušených rukou.
Budoucnost firmy
I přesto, že prodej firem znamená změnu majitele, můžete stále rozhodnout o tom, co s firmou nadále bude. Prodej aktivních firem nemusí znamenat, že firmy zcela změní své směřování. Záleží pouze na vás, abyste určili kritéria prodeje. U aktivní firmy na prodej si můžete určit, zda vám záleží na tom, aby činnost nebyla utlumena, nezměnila se vize a směřování firmy, či aby vaši zaměstnanci nepřišli o práci. Obraťte se na poradce, který má s prodejem bohaté zkušenosti a pomůže vám dosáhnout toho nejlepšího výsledku. Vaše ambice jsou vždy to nejdůležitější, i když je firma na prodej.
Výběr protistrany
Dle toho, jaká kritéria pro prodej podniku určíte, bude vybírána vhodná protistrana. Odborný poradce má k dispozici širokou databázi potenciálních zájemců. Osloví tak investory, kteří mají zájem o váš podnik, a přitom vyhoví kritériím. Ve spolupráci je pak kladen důraz na společné zájmy, nastavení pravidel a samozřejmě vyladění všech kroků a detailů, které prodej firmy provází. Na formality a různé nástrahy nezůstanete sami.
Valuace
Valuace neboli ocenění podniku je při prodeji firmy velmi důležitá. Pravděpodobně si nejste jisti, jakou cenu vaše firma má. I s tím vám pomohou specialisté. Ti mají vlastní postup pro nezávislé ocenění firem. Vychází ze všech dostupných informací, vlastních zkušeností a náhledu na aktuální stav ekonomické situace u nás i ve světě. Ještě než tedy může proběhnout samotný prodej, musí dojít k valuaci. Ocenění podniku je spolehlivé a kopíruje reálnou cenu, kterou lze na trhu získat.
Spolupráce se specialisty se při prodeji podniku vyplatí. Pomůže vám vyřešit vše do posledního detailu, abyste byli spokojení.